fredag 18 mars 2011

And so it begins...

Ja, då var det dags. Nu hade jag tänkt börja blogga och skriva av mig alla tankar och funderingar över livet och framtiden. Min tanke är att skriva om skolan, men också om min första tid som nyexaminerad sjuksköterska när den tiden är kommen.

1 juni 2011 är det dags för oss att samlas i kyrkan och det är med skräckblandad förtjusning jag tänker på det. Det ska bli så otroooligt skönt att ÄNTLIGEN ta examen! Innan jag började plugga till sjuksköterska, påbörjade jag studier uppe i Kalmar, så jag har läst totalt 5 år på högskola och en termin med distanskurs. Så 5,5 år. Helt sjukt lång tid och massor med pengar.. Men, det går ju inte att ha ångest över det. Gjort är gjort, och snart är det slut. Kommer dröja innan jag sätter mig i skolbänken igen ;)

Till sommaren har jag jobb på avdelning 48 i Karlskrona. Jobbade där förra sommaren också, men denna gången återvänder jag som sjuksköterska :) Det är en mage-tarmkirurgisk avdelning där många med svåra diagnoser ligger. Där möter vi patienter med allt från gallstenar till svåra cancerdiagnoser. Tung avdelning med massor att göra, vilket i sig bidrar ganska mycket till min skräckblandade förtjusning. Men jag vet att jag har underbara kollegor, så jag vet att jag inte kommer stå ensam utan någon att fråga, och det underlättar massor!

Nu är det dags för frukost, återkommer snart igen. Mitt huvud är fullt med saker som behöver komma ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar