fredag 18 mars 2011

Slutpraktik

Just nu gör jag min sista praktik på avdelning 8 i Karlshamn. Avdelning 8 är en medicinavdelning där allt möjligt kommer in, de flesta kommer in pga andningsbesvär, är 80+ och multisjuka. Jag har trivts kanon och har lärt mig massor så det ska bli tråkigt att sluta på torsdag. Det jag får mest panik över är att jag tänker på antalet patienter jag haft ansvar för nu, jämfört med antalet patienter jag ska ha ansvar för till sommaren. Under praktiken har jag som mest varit patientansvarig för 4-5 st. Till sommaren blir det ungefär det dubbla... Meeen.. positiva tankar nu Malin. Det kommer gå jättebra... ;)

Som sagt, torsdag är min sista dag och måndag 28/3 kör vi igång med uppsatsskrivandet. Får nog erkänna att jag inte direkt är pepp inför att börja skriva, men det går ju inte att göra så mycket åt det. Vill jag ha min legitimation är det bara till att bita ihop. Dock har det blivit lite problem nu i dagarna med missförstånd och saker som inte ens går att förklara i text, haha. Jag och Maria hade bestämt oss för att skriva själva, vi är rädda för att bli trötta på varandra. Men nu är det ändrade planer och vi ska skriva ihop, så jag hoppas det kommer gå bra. Ringde skolan idag och meddelade detta och de blev jätteglada :P

1 kommentar:

  1. Kan du berätta mer om avd. 8.? Hur jobbar man där? Parvård?;Väldigt stressigt? hur många patienter ansvarar man för? mkt palliativt?

    SvaraRadera