torsdag 4 augusti 2011

Tankar kring Norge

En kul grej för mig: jag får vara kvar september ut! Skönt! Dels att veta att jag får ytterligare en lön, dels att jag får ytterligare en månads erfarenhet. Lönen behövs efter allt mitt shoppande senaste veckorna, erfarenheten behövs till min Norgetripp :)

Det är lite fundersamt just nu med Norge. Vilket bemanningsföretag ska man välja? Alla vill ju inte ha oss nyfärdiga syrror så vissa går ju bort direkt. Vi har funderat mest på Adecco, vet egentligen inte riktigt varför men det känns som ett sådär lagom bemanningsföretag. Och ett plus är ju att de har andra arbeten än inom hälso- och sjukvård med tanke på att Angelica är socionom/verksamhetsutvecklare. Jag har hela tiden fått för mig att Nurse Partner vill ha minst 1 års erfarenhet, men nu när jag kollade deras hemsida verkar det inte så? Får kolla det lite närmre. Dock är ju problemet då Angelica. Vi vill ju bo ihop och då antar jag att det är en fördel om det är samma arbetsgivare, alltså Adecco. Det får bli lite mer kontakt med Adecco känner jag, så vi får lite mer info.

Igår va det dessutom en supersnäll läkare som har varit på 49an i sommar men som var inne hos oss igår eftermiddag. Han hade varit i Norge och jobbat som sjuksköterska och gav mig lite tips och saker vi bör tänka på, bland annat om internet finns och hur långt det är till närmsta matbutik. Han sa att han kunde skriva en lista till mig på vad vi kan tänka på, så jag får väl den imorgon om han har kommit ihåg det. Så himla snällt! Älskar trevliga läkare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar