onsdag 17 augusti 2011

Tillbaks i kalla Sverige...

Puh, igår kväll landade jag och Maria i Köpenhamn igen. Vilken vecka vi haft! Har ni inte varit i Barcelona, så åk dit! Underbar stad, fest, värme, strand, god mat, billig god spansk öl, snygga och trevliga människor... Ahhh, I like it..! Vi har träffat massor med trevligt folk, spanjorer, amerikanare och i söndags mötte vi även vår granne som visade sig vara en norsk läkarstudent :) Så det slutade med att han kom in till vårt rum och förfestade och snackade skit. Kul! Känns lite trist bara att sitta här hemma nu när regnet öser ner utanför, när jag senast igår gick i shorts och linne i Barcelona. Men, det är väl så det är antar jag. Vi har i alla fall haft SKITKUL rent ut sagt och den här resan var välbehövlig.

Åker ni dit får ni inte missa Opium mar, en stor nattklubb nere vid stranden. De hade ett max antal personer på 2400 stycken, bra musik och härlig stämning! Nackdelen var dock 1). endast två toaletter per kön (dvs. sjukt lång kö hela tiden), 2). dyyyyr alkohol! 17 Euro för en Cosmopolitan, 13 Euro för Redbull Vodka, 7 Euro för en flaska Heineken. Tur man inte är där varje helg ;)

En kul grej som hänt nu när vi varit iväg är att vi har fått vår norska autorisasjon! Det har verkligen gått jättefort! Vi betalade in 2 augusti och när vi åkte iväg den 11 augusti hade Maria precis fått sin och jag måste fått min ungefär samtidigt. Det tog alltså inte ens 10 dagar! Sånt flyt! Nu känns det mer som att jag vill åka, jag vill inte vänta, haha. Men har redan skrivit på för september och dessutom skadar det inte med ytterligare en månads erfarenhet och ytterligare en lön. Nu börjar det verkligen närma sig!

I veckan ska vi nog träffas, jag, Maria och Angelica och maila iväg till Adecco. Kanske man ska ta sig en liten tripp till Norge innan det blir dags att åka dit för jobb?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar