onsdag 31 augusti 2011

Anställningsintervju!

Här om dagen hade jag anställningsintervju med Adecco. Nervöst, men jag tror det gick bra! Svårt att svara på massa frågor, har aldrig direkt varit på en intervju så. Hon frågade bland annat vilka egenskaper jag har som sjuksköterska, hur jag skapar en bra relation med mina patienter, hur jag hantera stressiga dagar/situationer, om jag varit inblandad i några konflikter på mitt arbete, vilka egenskaper man måste ha för att kunna jobba som vikarie och vad jag tror mina referenser skulle säga om mig om hon ringer dem... Tycker över lag det var mycket bra frågor!

Angelica har fått ett jobberbjudande i Bergen också! Kul! Det känns så sjukt att det börjar närma sig nu! Det är verkligen en berg-och-dalbana, ena dagen känns det skitbra och att det ska bli kul, nästa dag sviktar självförtroendet och jag får panik. Har jag tagit mig vatten över huvudet? Kommer jag klara detta? Har jag tillräckligt med kunskap för att kunna göra ett bra jobb? Kanske också är ett sundhetstecken att man har lite panik, vore kanske värre om jag var säker på att allt skulle gå kanon och utan några problem, att jag inte kan göra fel, osv...?

Imorgon jobbar jag dag igen, sen blir det hem och äta, duscha och ta mina väskor och bege mig till flygbussen. Jag och Maria flyger till Stockholm och på lördag är det ju dags för Tjejmilen! Ska bli jättekul, även om själva loppet känns sådär. Har ju inte tränat tillräckligt. Långt ifrån tillräckligt... Men men, jag är rättså envis när det gäller springande, så ska försöka så mycket som möjligt. Oavsett hur det går känns det kul att komma till Stockholm, sen blir det såklart lite fest också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar