torsdag 3 november 2011

Tovs "bursdag"!

Idag fyller Tove år, hipp hipp hurra för henne! Igår åkte båda familjerna in till stan, nämligen vår familj här (jag, Anna, Maria och Tove) och vår andra familj som bor en bit bort (Siri, Daniel och Adde) för att fira Toves bursdag. Ja, i Norge säger man bursdag. Låter mest som typ tyska eller nåt om jag ska vara helt ärligt. Men okej ;)

Vi gick i alla fall till Zupperia, ett supermysigt ställe som jag verkligen kan rekommendera! Deras grej är ju soppor (kanske ni förstod med tanke på namnet) och de har massa olika. Jag och Tove var inne i stan förra veckan och åt lunch där, de har alltid dagens soppa för 59 kr. Kan inte bli bättre! Mycket gott dessutom :) Egentligen ville vi hitta ett mysigt fik, men det verkar inte vara Norges, eller åtminstone Bergens, stora grej. Det verkar mer som att folk går ut och äter. Kanske inte så konstigt med tanke på att de inte äter någon mat på dagen... Haha, nä, nu ska jag sluta dissa Norge. Men det är ju med kärlek ;) Amyway. Vi gick till detta stället så vissa kunde äta och andra fika (äta efterrätt) :) Jag och Tove köpte chokladfondant och OMG vad god den var!




1 kommentar:

  1. Linn - linn_erika_soderstrom@hotmail.com7 november 2011 kl. 11:01

    Hej! Jag är en nyutbildad sjuksöterska från norra sverige som kommer att börja arbeta i Norge i slutet på denna månad. Jag har följt bloggen ett tag. Jag tänkte bara höra med dig om du skulle vilja hjälpa mig med en checklista (vad som skall fixas) innan jag åker. Kommer att resa med bemanningsföretaget Dignus Medical care förhoppningsvis till Trondheim. Är tacksam för svar! Mvh Linn

    SvaraRadera