tisdag 1 november 2011

Svammel

Har haft en riktigt bra dag på Revmatologen! Det är nog en av de trevligaste avdelningarna jag varit på hittills. Supertrevligt folk och bara allmänt mysigt. Har nog aldrig pratat så mycket med mina kollegor som idag, de verkade faktiskt intresserade av mig och vad jag gjorde! Haha låter ju sjukt, men det är inte så många andra som pratat med mig mer än "hur länge ska du vara här i Norge?" och svarar förvånat "oooh jaaa" när jag berättar att jag ska vara här till januari. Nu låter det kanske som jag är helt utstött och ensam på jobbet (vilket jag är ibland), men många har faktiskt varit väldigt trevliga :)
Jobbade dessutom med vår granne idag och har varit inne och träffat de andra tjejerna som bor mitt emot oss, i Adeccos andra lägenhet. Trevligt!

Denna veckan har jag nya avdelningar igen. Efter helgen har jag varit på 10 st olika. Inte så göy... Ska höra av mig till min kontaktperson nästa vecka när hon är tillbaks från sin ferie och säga lite hur jag känner. Att jag helt enkelt vill vara lite mer återkommande på vissa avdelningar... Vi får väl se hur det går med det.

Imorgon är det en ledig dag för min del. Har inget uppbokat och om de ringer imorgon blir det en aftenvakt. Och det vill jag inte, för imorgon ska vi fira Tove! Hon fyller år på torsdag, så imorgon åker vi in till stan och fikar allihopa. Det kan jag ju inte missa :) Sen åker Tove hem en sväng i helgen och firar sin födelsedag. Anna jobbar och jag och Maria tar oss en sväng ut i Bergens nattliv på lördag! :)

Vi har kommit in i lappträsket här i vårt lilla kollektiv och självklart måste ju lapparna sparas. Min lilla Bergen-familj, de är så fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar