måndag 28 november 2011

En liten uppdatering...

De senaste dagarna har det varit mörkt och grått här i Bergen. Och det har regnat mer än vanligt. Inte så kul med andra ord... Tröttheten har varit total, vet inte om man kan skylla på vädret? Well well... Vi har inte märkt av stormen Berit här. Det har blåst, men inte så mycket som på andra ställen.

Min aftonvakt på barnekirurgen gick bra och alla va hur snälla som helst :) Hade två små söta patienter och det var intressant att prova på att jobba med barn. Svårt att få insikt efter bara några timmar, men är inte helt avskräckt i alla fall! Hoppas jag får några fler pass så jag får prova lite mer :) Har ju mina nätter på barneklinikken i december, men blir ju inte riktigt samma sak på nätterna.

Resten av helgen har spenderats på kirurgen post 3, en avdelning jag stormtrivs på! Trevlig personal och jag har mediciniskt ansvar för mina patienter. Dessutom är det en mage-tarmkirurgisk avdelning, utan de tunga cancerdiagnoserna (de ligger på en annan likvärdig avdelning). Det kanske är det som gör att jag gillar det också? Att jobba där är ungefär som hemma, fast bättre, för vi har varit 2-3 sjuksköterskor som delat på 9-12 patienter. Det är så skönt, även om det blir pyssel med någon patient så hinner man med det.

Inatt väntas det jobb igen, på Revmatologen. Där är dom också helt underbara :) Så dagen ska spenderas i byn tillsammans med Maria och Tove!

2 kommentarer:

  1. Ser att allt flyter på och att du trivs med nytt läppstift och at du trivs på barnvdelningen och med trvlig personal! Inte så svårt med en så trevlig sjuksyster! Saknar dig i blåsten och jag och Sophie känner oss trötta efter helgen. Vi hörs!
    Tusen kramar från din mamma :-)

    SvaraRadera
  2. Malin de søker stillningar på Kirurgen 3. Bara så du vet. Tænkte att vi kanske ( du och jag) skulle slænga invæg en ansøkan ;D. Haha! /brunetten som bor vægg-i-vægg med dig

    SvaraRadera