tisdag 7 juni 2011

Första arbetsdagen!

Idag gick startskottet! Första arbetsdagen som legitimerad sjuksköterska. Sjukt! Känner mig absolut inte som något mer än en student som har maaaassor mer att lära. Vill helst inte presentera mig med mer än mitt namn, haha. Det är verkligen främmande att ta orden i sin mun och det kommer förmodligen ta ett bra tag innan jag vänjer mig att hälsa på patienter och säga "Hej, jag heter Malin och är sjuksköterska här ikväll"... Eller svara i telefon... "Avdelning 48, Malin, sjuksköterska"... Kan nog bli en och annan "undersköterska" i stället, innan jag fattat!

Dagen har väl flytit på rätt så bra ändå. Har varit lite mjukstart och som sagt, glömmer bort att jag faktiskt ska gå själv nu. Eller ja, inte helt själv, än. Har ju tre veckors intro, men det är väl tänkt att jag ska gå med stöttning av en till sjuksköterska. Idag blev det dock mest "student", gjorde lite smått och gott och kände mig allmänt förvirrad. Verkligen konstigt att jag kände mig förvirrad och vilsen på avdelningen när jag ändå jobbat där i snart 1 år! Kände mig liksom blyg inför patienterna och kollegorna, det var som om jag aldrig varit där förut... Och som sagt, glömde verkligen bort att det var JAG nu, JAG ska signera givna läkemedel, JAG ska avgöra vad jag ska göra, JAG ska dra upp injektioner, räkna narkotikaklassade läkemedel... SJÄLV..! Ja, det kommer väl ta ett bra tag inna jag vänjer mig, men det kanske är det som är charmen? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar