måndag 27 juni 2011

Första "ensamma" dagen

Idag har det varit full rulle känns det som, fast egentligen inte alls lika illa som det kan vara. Men idag var första dagen "ensam" för mig. Igår gick jag mitt sista intropass, så idag har jag varit patientansvarig och skött det mesta själv. Ronden gick super, kände att jag hade koll på mina patienter och det jag ville ta upp. Har dock mycket att göra med vilken läkare det är och idag var det Dr Söderholm som verkligen är supertrevlig! Känns skönt när det är en läkare man känner att man kan fråga saker utan att känna sig dumförklarad och när de förstår att jag är ny. Eller jag tror i alla fall han förstod det, haha! Känns jätteskönt att ha haft min "första" dag såhär, det blev liksom en liten boost för mitt självförtroende. Och det kommer behövas, det vet jag, för nästa dag kan lika gärna gå rakt åt h....... Så jag suger in denna dagen och känner mig stolt att allt gått bra och att allt hunnits med!

Har fått lite tips av min älskade mamma idag om hur jag kan sätta upp mitt hår om dagarna. Känner mig så jäkla tråkig med min hästsvans var och varannan dag. Ibland kör jag på min knut, men det blir liksom inte så mycket variation. Så nu kanske jag kan snitsa till det med något annat ;) Det är lite kul med att göra sig fin tycker jag, för patienterna märker skillnad. Igår när jag hade min knut på huvudet var det en man som kommenterade och tyckte att jag hade en "sååå fin knut idag". Då såg de andra två damerna på salen den och tyckte att "åååh så fin den var". Haha, härligt att man kan göra någon glad ;)

Ooooh, just ja, idag har jag betalt in till Socialstyrelsen för ansökan om min legitimation! När jag får den blir en ansökan om Norsk legitimation! :)

Ska försöka vara lite duktigare att uppdatera i fortsättningen, men det är energin som tryter måste jag erkänna. Är galet trött efter jobbet och när jag väl kommer hem sysselsätter jag mig med något. När jag väl sätter mig ner känns det som jag somnar direkt. Men, det finns de som har det värre, så jag får ta mig i kragen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar