söndag 12 juni 2011

Första arbetsveckan kom och gick!

Har jobbat helgen nu, jobbar imorgon också. Har med andra ord haft fullt upp hela veckan med jobb, och det har varit minst sagt omtumlande... Jobbet går bra, tror jag, haha. Det är förvirrat och stressigt, men jag tror det kommer lösa sig bra i alla fall! Så mycket att tänka på och så mycket folk "utanför" vårt yrke inte ser. Som sjuksköterska på en vårdavdelning är man verkligen spindeln i nätet för att patienten ska få en bra vård. Det är kontakt med anhöriga, läkare, distriktssköterskor, hemtjänst, särskilt boende, etc... Meeeen, det ska väl lösa sig så småning om ;)

Är i alla fall superglad att jag är på 48:an, med tanke på personalen. Hade det inte varit så bra personal hade jag aldrig velat jobba där. Det är så bra stämning jämt, alla är glada och vi tjattrar om allt möjligt, även om det är stressigt och tungt den mesta tiden. På vissa andra avdelningar beklagar sig personalen för varandra, hur jobbigt det är osv... Men det händer väldigt sällan hos oss! Låter som jag höjer upp 48an till skyarna, men de är verkligen underbara och jag trivs kanon!

Ska försöka vila lite nu, ska upp och jobba imorgon igen. Känns som jag kommer vara trött ett bra tag framöver, det är ju trots allt maaaassor att ta in, varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar