söndag 19 juni 2011

Länge sen sist

Ja det var ett par dagar sen jag skrev här. Har haft fullt upp med jobb hela veckan, gick dessutom extra igårkväll med så en kompis skulle kunna gå på möhippa istället för att jobba. Utgång blev det för oss andra med och vi hade verkligen skitkul! En sak som däremot slog mig är att jag på något sätt får lite dåligt samvete att visa mig ute i ett tillstånd som är vanligt förekommande en lördagnatt... Det känns som att jag lite är en "offentlig" person nu, eller vad man ska kalla det. Jag ska inge förtroende och vara nära både patienter och anhöriga. Självklart kan man inte sluta leva, jag måste ju få göra vad jag vill, men samtidigt är det ändå lite jobbigt. Tänk om någon anhörig ser mig full t ex. Kan lätt bli lite jobbigt känner jag. Om jag hade varit anhörig och sett sjuksköterskan dansa runt full hade jag kanske undrat..? Sen är det skillnad på dansa runt full och dansa runt full. Inte direkt att jag gör det varje helg och ligger avslagen i ett dike ;)

Dagen har inte gått i många knop här. Hjärnan har däremot gått på högvarv och jag blir psykiskt utmattad av att inte veta någonting om hösten, varken från mig själv eller från landstinget. Vill jag vara kvar här om jag får förlängt? Både ja och nej... På något sätt beror det lite på vad mina kompisar ska göra också. Kanske jättedumt att låta sånt spela in, men om exempelvis alla flyttar är jag ju inte så sugen på att stanna kvar i Karlskrona helt själv. Självklart kan jag lära känna nytt folk, men kanske roligare att göra det på en helt ny plats? Sen är det på andra hållet med... Om alla andra stannar, vill jag flytta då? Det är ju det där med att lämna tryggheten... Kompisar, familj och en stad jag känner till... Vill jag flytta? Ja, frågan är mer när. Och kanske var... Vore skönt om någon kunde säga bara, så jag slapp tänka.

Ska försöka sova nu. Upp och börja städa lägenheten imorgon. Får ta lite i sänder känner jag.. Sen blir det nattjobb. Ingenting för mig om jag ska vara helt ärlig. Är ingen nattmänniska alls...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar