torsdag 30 juni 2011

Puh...

Idag var en sån där dag som sög musten ur mig totalt. Det har varit rörigt som bara den och mycket som lagts till på min "To do-lista" hela dagen. Var först ensam sköterska på min sida. Jag och två undersköterskor. Kändes sådär kul när jag insåg hur mycket medicinskt det var när jag satt och läste på morgonen. Smärtpumpar som jag aldrig sysslat med, dåliga patienter, hemgångar och sådant som tar mycket tid. Självklart måste ju tiden avsättas, men det blir ju ett stressande moment. Som tur var kunde en annan sjuksköterska stötta upp mig, så jag kunde hinna med. Kändes jätteskönt. Däremot blir det ju stressande när jag tänker på att jag någon dag faktiskt kanske står där själv, utan någon som kan stötta upp mig...

Well well, enough said. Har varit helt förstörd i em. Kände mig som en zombie när jag cyklade hem och när jag var inne på Hemköp. Såg nog inte alls glad och trevlig ut. Har legat och sovit en stund nu, blev väckt av Ida som undrade om jag skulle med och ta en öl ikväll. Inte helt omöjligt. Öl och vin är ju gott, särskilt på sommaren! Även om jag är sjukt trött så tror jag faktiskt att det skulle kunna vara välbehövligt med lite öl för min del. Bara släppa stressen och dessutom är jag faktiskt ledig imorgon. Man blir ju lite sommaralkoholist den här tiden på året! Tur att det bara är, just det, över sommaren ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar