lördag 4 juni 2011

Solbränna och packning

Än så länge har mina lediga dagar varit kanon! Solen har skinit och det är verkligen skönt att vara riktigt ledig. Jag har inga måsten i form av plugg eller någonting rörande det. Så skönt! Mitt enda måste är att packa ihop mina saker i lägenheten. Fick hjälp igår av fina Denise och blev nästan helt färdig. Så idag gick jag dit och plockade ner det sista. Så imorgon förmiddag drar vi igång och flyttar bort mina saker med så lägenheten blir tom. Sen är det bara flyttstädet kvar och det kan vi ta successivt.

Känns sjukt att börja jobba om två dagar alltså. Ledig söndag och måndag. På tisdag kl 7 är jag på plats på kirurgen och det är verkligen blandade känslor. Någonstans inne i mig kryper paniken fram... Hur ska jag klara detta? Sska jag kunna ansvara för nio patienter? Visst, jag har tre veckors intro, men ska jag verkligen kunna jobba själv sen efter dessa tre veckorna? Det som lugnar mig är att alla andra faktiskt har klarat det och att jag inte är ensam med mina känslor. Vet att mina vänner känner mer eller mindre lika dant. Puuuhh...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar