måndag 6 juni 2011

Nationaldagen är här

Idag (eller ja, om 2 min) är det den 6 juni och Sveriges Nationaldag. Det är en dag som borde firas och jag har faktiskt varit duktig de senaste åren och firat. Dock måste jag erkänna att Nationaldagsfirandet i Karlskrona är rättså.... Kasst? Men, bättre något än inget? Imorgon har jag dock inga planer på att fira. Jag har planer på att vara ledig och bara ta det lugnt. Imorgon är min sista lediga dag innan jobbet drar igång!

Ganska konstigt hur man på något sätt inte alls vill jobba nu. Att jobba som sjuksköterska känns för tillfället inte alls lockade. Jag vet(?) att jag kommer trivas skitbra och jag älskade det under min praktik och under hela utbildningen, så varför skulle jag inte göra det nu? Det känns konstigt. Här har jag utbildat mig i 3 år och denna dagen har ju varit det enda jag sett fram emot ungefär! När den väl är här vill jag inget hellre än att backa tillbaks tiden och fly... Jag hoppas jag inte är ensam i mina känslor, och jag tror faktiskt inte det heller..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar