torsdag 22 september 2011

Ångest!

Gah! Pratade med Maria innan och fick avreseångest. Finns det något som heter så? Suck... Insåg under vårt samtal att nästa vecka blir min sista på avdelning 48 :( Fy... Känns så hemskt, kommer sakna alla så jäkla mycket. Jag har alltså bara 3 eller 4 dagar kvar att jobba.. Blä, vad tråkigt det känns nu! Dessutom började vi prata om allt som måste packas, flera par skor, flera par jackor, etc...

Usch idag blir det inget roligt inlägg alls kände jag. Men det känns så konstigt. Min sista dag är på fredag 30/9 och det datumet har känts så långt fram. Har liksom tänkt hela tiden att det i alla fall är två veckor till, minst! Och så inser jag att det bara är en vecka! Inte ens en vecka i arbetsdagar... Verkligheten sprang precis ifatt mig...

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Snubblade över din blogg när jag googlade lite om sjuksköterskejobb i Norge och insåg att vi nog kommer jobba i Bergen samtidigt. Jag kommer resa med Adecco i början av november, om min norska legitimation dyker upp i tid vill säga :)

    Kommer åka 3 veckor första turen och sen förhoppningsvis komma tillbaks i perioder om 2-3 veckor ett par månader. Får se hur länge jag orkar pendla.

    Ska bli jättekul att fortsätta läsa bloggen när ni är på plats i Norge. Hoppas du skriver flitigt :) Jag är ju supernyfiken!

    Jag kan mejlas på hanna.svensson88@hotmail.com om du undrar något. Annars kommer jag fortsätta kika in här ibland!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad kul att vi kommer vara i Bergen samtidigt! Var kommer du i från och hur länge har du jobbat?

    Jag ska försöka skriva flitigt när jag är på plats i Bergen! Det var lite därför jag startade upp bloggen, för att jag själv saknade någon som skrev om tiden innan och hur det är att jobba :)

    SvaraRadera
  3. Jag bor och jobbar nu i Stockholm. På MAVA på karolinska i Huddinge. Har jobbat där sedan juni 2010 då jag blev klar med utbildningen. Pluggade i Växjö, kommer från Skåne från början :)

    SvaraRadera