fredag 13 januari 2012

Fredag den 13e...

Idag är det fredag den 13e. Jag är inte en person som tror på sånt, men jag vet inte riktigt just ikväll faktiskt. Natten på jobbet gick bra, tror det kom in fem nya patienter under natten, men allt var under kontroll och det var skönt. När jag jobbar natt brukar jag oftast ha stödstrumpor för mina fötter svullnar och generellt sett är ju kroppen i vila. Såklart glömde jag mina strumpor hemma och visst, mina fötter höll sig okej.
I normala fall när jag har mina stödstrumpor går jag upp på toaletten kanske en gång på cirka 7 timmar. Vill gärna sova till cirka klockan 14-15 för att få min sömn. Men inatt (eller idag) var det hemskt. Somnade ungefär klockan 8.15. Vaknar 9.45 med sprängfylld blåsa (och då har jag kissat innan jag gick och la mig). Somnar om efter det, vaknar igen 11.30 med samma problem.
Summan av kardemumman; JEG TRENGER MINA STÖTTESTRUMPOR!!!

Inte nog med detta (har ju då allt som allt sovit cirka 4 timmar, osammanhängande) kommer Tove och Maria in till mig strax efter kl 12 och säger att brandlarmet har gått i trapphuset, så det var ju bara att hoppa upp ur sängen, klä på sig och gå ut... Dock hann vi inte komma så långt innan larmet slutade och så kom det en man i trappen som sa att det inte var någon fara och att de höll på att byta något (minns inte vad han sa) och att det hade utlöst larmen. BRA JOBBAT!! Suck... Kände mer eller mindre att det var menlöst att gå och sova igen, så stack till SATS med Tove i stället. Mina ben och min rumpa är ödelagda (förstörda på norska) efter gårdagens styrketräning, klarar knappt gå, det gör ont när jag sitter, det gör ont när jag rör benen. Haha, braaaa.... Men dagens träning blev cardio så mjukade upp värken lite i alla fall...

Dags att plocka ihop mig nu, jobbnatt 2 av 4! Håll tummarna för att det blir en bra natt. Inga dåliga patienter, ingen anstormning från akutmottagningen, osv. Känner inte riktigt att jag har ork för det när min sömn inte blev akkurat som jag tänkt mig.

Hoppas ni tyckte det var intressant att läsa om mina eliminationsbesvär, haha! Puss hej! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar