onsdag 4 januari 2012

Från kaos till lugn...

Den senaste tiden har det varit en hel del kaos i mitt huvud. Vart ska jag ta vägen? Ska jag stanna kvar i Bergen ett tag till? Ska jag åka i perioder och jobba i Norge? Ska jag till Karlskrona igen? Ska jag flytta någon annanstans?

En HEL DEL som snurrade runt, mailade min kontaktperson och bad henne boka mig här i februari också, mailade tillbaks till henne igen några timmar senare, kl 03, och bad henne vänta att boka mig. Haha, hon måste undra vad jag är för rar (på norska) tjej ;)
Anyway, bestämde mig mer eller mindre för att i alla fall boka en hemresa, komma hem, känna efter och se vad jag vill hitta på. Men så igår ringde de från Landstinget Blekinge. Och sen ringde de från Karolinska. Sen snurrade mitt huvud ännu mer...

Idag bokade vi hemresa och det kändes så otrooooligt skönt! Det var som en sten släppte från mina axlar. Det kändes liksom bra. Och ju mer jag tänkte på Karlskrona kändes det bra. Det Landstinget erbjuder lät bra och jag kände att jag faktiskt kan få ut det jag vill. Men var ändå inte helt 100 på vad jag verkligen ville... Pratade med familjen idag och när jag sa vad jag tänkt på och vad som hänt sist vi pratade (Landstinget Blekinge har hört av sig och två vill ha mig på intervju i Stockholm). Och när jag berättade detta kände jag att Karlskrona kändes rätt!

Känner mig bara allmänt lättad just nu, och lycklig. Det ska bli kul att komma tillbaks till Karlskrona, spännande angående jobbet och ja, helt enkelt bara bra!

Mamma och Mats tyckte jag såg snygg ut idag på Skype och undrade om jag skulle på fest, haha. Sen Skypade Tove med sina föräldrar och de sa samma sak till henne, haha! Syns det så tydligt när man mår bra och känner sig lättad?! Uppenbarligen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar