måndag 16 januari 2012

Sömnbrist och röda ögon

Det värsta med att jobba natt är när man ska snu tillbaks dygnet. När man har jobbat fyra nätter vill man inget hellre än att sova. Tyvärr går ju inte detta, om man inte vill vara vaken sin lediga natt... Så inatt (idag) blev det cirka 4½ timmes sömn och har inte varit så trött på länge. Hade kunnat lägga mig på golvet i vardagsrummet och sovit. Jag fick en kommentar av Maria när jag steg upp, hon skrattade och sa att jag såg ut som Bart Simpson. Hmm? Vet inte riktigt vad som var likheten. Maria tyckte ögonen, för mina var så trötta och igensvullna, så jag såg nog mer ut som en asiat. Dock insåg jag ju nu att Bart Simpson faktiskt har klotrunda ögon. Kanske var det Maria som var trött? ;)

Just ja, har nog glömt berätta att vi fått en ny sambo här! Ele, en mycket mycket erfaren och trevlig kvinna som nästan har blivit lite som en mamma för oss :)

Jag och Tove drog till gymmet, gick väl ändå ganska okej med tanke på den lilla sömn vi fått (hon har också jobbat natt). Det i kombination med för lite frukost och gråt vid frukostbordet kan ju inte bli så bra. Jag har så fina sambos här, det ska ni veta! Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar