torsdag 19 januari 2012

Yey

Dagens "yey"
1. Kom in på kursen jag sökt (var reserv)!
2. Fick en till nattvakt, så jobbar alltså inatt till och med söndag.
3. Det är 8 dagar tills vi åker hem!

Skönt med fyra nätter, men första natten är alltid den mest jobbiga, med dygnet. Ska vara på barnekirurgen inatt och hoppas hoppas hoppas det går bra... Resterande nätter är jag på Kirurgen 4!

Vår nya sambo Ele är en riktig inspirationskälla. Det var mycket tack vare henne jag bokade min resa (även fast hon inte vill att jag säger det). Hon åker och jobbar perioder i Norge och har gjort det i flera år. Jag måste erkänna att jag faktiskt blir lite sugen på att göra det samma! Samtidigt vet jag att jag saknar kollegor och det "vanliga" livet... Så kanske inte är ett alternativ för mig just NU, men varför inte till hösten? Tänk er att t ex jobba 3 veckor och vara hemma 2 veckor. Att kunna vara fri när man vill och kunna göra vad man vill.

Funderar på att införskaffa mig någon form av tränings/matdagbok. Kan vara intressant känner jag... :)

Dags att vila! Hoppas på i alla fall 2 timmars sömn... Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar