torsdag 7 juli 2011

Psykiskt påfrestande...

Dagen har verkligen varit kanon, jag har varit utesyrra, fått träffa mina patienter och göra lite praktiska/medicinska saker. Tiden har bara sprungit iväg. En perfekt dag, i alla fall sett ur den synvinkeln. Rent psykiskt har det varit den värsta dagen jag varit med om.. Jag var på allvar nära att börja gråta idag vid ett tillfälle som var otroligt påfrestande. Jag fick verkligen kämpa för att hålla tillbaks tårarna... Det funkar ju inte, jag kan ju inte börja gråta, hur jobbigt jag än tycker det är. Hur skulle det se ut? Och i vissa situationer står vi som sjuksköterskor/undersköterskor maktlösa och det är verkligen påfrestande. Fruktansvärt. Men visst, kanske det hade varit bra också om det kommer en tår, för att visa att vi också är människor? Usch... Det var mycket tankar som snurrade i huvudet när jag cyklade hem...

En kul väntade mig dock när jag kom hem... Ett brev från Socialstyrelsen ;) MIN LEGITIMATION! Nu är det på riktigt. Från och med 28 juni var jag legitimerad. Shit. Nu är det allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar