måndag 4 juli 2011

Running releases more than just sweat

Älskar Asics reklam (och deras skor med för den delen), den säger verkligen allt :) Gillar framför allt deras helhetstänk och att allt känns så genomtänkt från början. ASICS står för "Anima Sana In Corpore Sano", vilket är latin och betyder "en sund själ i en sund kropp".


Att springa, eller träna och röra på sig är det bästa. Man rensar hjärnan och släpper alla tankar för en stund. Skönt! Har precis varit ute och sprungit. Försöker komma igång igen efter ett långt löparuppehåll. Har i princip bara styrketränat senaste året känns det som. Det som är skönt är att jag har hyffsat lätt för att träna upp min kondition igen och idag sprang jag 6 km i stället för 4 km, på en tid jag känner mig nöjd med dessutom :) Blev dock förbannad på en hundägare. Hundar är jättesöta och gulliga och allt vad det är. MEN, jag avskyr verkligen folk som har hundar som inte går att lita på, hundar som inte är uppfostrade. Sprang förbi en hundägare som sagt, vars hund typ skäller och hoppar mot mig så jag får akta mig åt sidan. Och sånt kan verkligen göra mig irriterad. Haha det var ju en bra löparrunda, springer och blir irriterad efteråt i stället för att bli av med sådana känslor!

Imorse skickade jag ett MMS till Maria också. Såg att de på avdelning 47 fått "Dagens ros" i BLT för god vård. Hon blev dessutom extra glad för det var tydligen hennes patient hon haft hand om :) Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar