torsdag 28 juli 2011

Tråkig attityd!

Ojoj, det var ett par dagar sedan jag uppdaterade sist. Måste skärpa mig!

I dagarna har vi haft personal från ett bemanningsföretag inhyrd. Jättebra för ekonomin har jag hört..... Nåja. I alla fall, så har denna människa haft en så otroligt tråkig attityd! Här om dagen jobbade jag inte, men hörde från flera kollegor hur hon snäst av dem och i princip inte gjort någonting. Inte tagit några larm, inte blandat antibiotika, inte tagit disken, etc... Sånt som alla ska göra, och särskilt den som är löpare.

Ikväll fick jag träffa denna omtalade människan. Och ta mig f-n, ingen trevlig attityd ikväll heller. Det kändes verkligen som att hon försökte sätta dit mig, ställde konstiga frågor och började diskutera en patients antibiotikatider trots att jag förklarade varför jag inte satt det kl 20. Men det antibiotikat, det ger man minsann bara 2 ggr/dygn, så jag sa att då får hon väl ringa jouren och ta den diskussionen, det är ju inget jag kan hjälpa att det är ordinerat 3 ggr/dygn. Alltså kan bli så fruktansvärt trött på tråkig attityd! Jag var beredd på det med tanke på hur mina kollegor pratat, men så onödigt! Är det för att känna sig duktig själv eller? Usch. Fattar liksom inte, varför kan man inte vara glad på jobbet? Vi har ett sjukt socialt jobb och vi (precis som alla andra) spenderar majoriteten av vår tid på vår arbetsplats. Så varför inte göra den tiden bra? Stor mening att vara bitter och ha tråkig attityd.

Min arbetsplats är fanken galet bra, vi skrattar massor tillsammans och har alltid en trevlig stämning bland oss! Och jag kan säga att det är mycket tack vare den jag trivs så jäkla bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar