torsdag 15 december 2011

Barneklinikken

Här om natten var jag på Barneklinikken för första gången. Spännande och intressant tänkte jag, men det var inte som jag tänkte. Barnen var ganska sjuka och jag kände mig inte så omhändertagen. Tråkigt!


Imorse var det dags igen och det kändes inte alls kul att gå till jobbet. Men det har faktiskt varit bättre idag! Har haft två patienter och det har gått bra. Dock är det verkligen annorlunda att jobba med barn och jag kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar det. Känner mig väldigt elak när jag t ex ger inhalationer och de skriker och gråter...


Men nu känner jag i alla fall att jag kan klara av mina nattvakter jag har över julen. Och det är ju en fördel :)


Published with Blogger-droid v2.0.2

1 kommentar:

  1. Skönt att få ta del av din vardag igen :-) Spännande med nya jobbsök, vackra vinter bilder! Vi har bara regn och lite snöblask här. Julgranen är uppe Aljungen. Den 23:e åker jag och Mats till Köpenhamn och bara julnjuter. Känns som detta blir en märklig jul. Tankarna går till Ida och saknaden känns starkae än någonsin. Vi saknar dig alla men vi vill alla att du ska njuta av livet, hitta dina nya vägar :-)
    kram från din mamma

    SvaraRadera