torsdag 22 december 2011

Egentid, solsken och vinter!

Igår sken solen här. Och det var snö. Det är inte så ofta solen skiner här, så varje gång känns det som att man får lite smått panik inombords och känner sig stressad över att: 1. solen tittar fram sällan, 2. solen går ner ganska tidigt. När jag satt här hemma under förmiddagen och såg hur solen sken mer och mer för var gång jag tittade ut, kände jag också den där stressen. "Jag MÅSTE UT!!"
Och så blev det! Anna och Maria sov efter sitt nattjobb så jag fick ta mig ut alene. Lite tråkigt, men samtidigt lite skönt och välbehövligt tror jag.

Tog en promenad in till stan, strosade runt lite, gick en liten bit upp mot Flöyen, tog Flöyenbanan resten av vägen upp. Så galet vackert! Det kändes så mäktigt att stå och se ut över hela Bergen. Njutning! Tyvärr var det precis som när vi var uppe på Ulriken, dis/dimma nere i byn, så utsikten blev liksom inte som den hade blivit annars. Men det var fint ändå och jag hade en mycket koselig dag :)






Bjuder även på två bilder från vår utekväll i byn med den goda sushin :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar