torsdag 29 december 2011

Aj, snörvel, host och prosit....

Mina tre nätter under julhelgen på Barneklinikken gick bra. Det var under kontroll och jag fick sitta fastvakt hos en flicka två av nätterna. I måndags när vi slutade och skulle gå hem, hade vi laddat upp för att fira av med en rejäl fest. Men nä, inte jag. Jag vaknar upp på eftermiddagen och mår skit. Ont i kroppen, feber, halsont. Det var helt enkelt bara att stanna hemma... TACK?!

Blev i alla fall bättre efter min hemmakväll vilket jag var väldigt glad över. Men nä, ytterligare ett slag i magen kom efter det. Igår jobbade jag första av fyra nätter på kirurgen 3 och jag mådde skit rent ut sagt. Superförkyld, ont i huvudet, illamående, osv. Men ska inte klaga, finns ju faktiskt många som har det värre. Fast jag tyckte faktiskt lite synd om mig själv. Så här sitter jag och har sjukanmält mig inför natten, vilket jag verkligen hatar. Får alltid sån ångest när jag sjukanmäler mig...

Jag, Tove, Anna och Maria sökte en kurs i höstas, Engelska för internationell sjukvård. De andra tre har kommit in på kursen, jag är reserv nummer 7. Så räknar med att jag inte kommer in :( Känns tråkigt... Jag vill verkligen lära mig bättre engelska, särskilt sånt som rör vårt yrke. Någon som har tips på hur man skulle kunna förbättra sig inom detta?
Hittade en bok som lät intressant som jag kanske skulle ta och köpa? http://bokshopen.lycknis.se/?article=9789144041025

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar