tisdag 20 december 2011

Ensamtid

Tove är i Sverige. Anna och Maria är på jobb inatt. Och här sitter jag. Var helt inställd på att jag skulle jobba dag imorgon. Men så tittade jag i min kalender (bra!) och såg att jag visst var ledig imorgon! Haha, så kan det gå ;) Jobbade natten till idag så var inställd på att min dagvakt imorgon skulle bli väldigt tung med tanke på sömnen. Men så blev det inte så jobbigt, har ju hela dagen fri imorgon också! Så nu sitter jag i soffan och bara kosar mig med te och musik. Har fallit pladask för Siri Nilsen. Underbar musik! Särskilt "Alle snakker sant"... Loves it!

Snart är det julafton och jag har inte ens hunnit reflektera över det. Känns inte alls som jul, kanske för att jag inte befinner mig med familjen? Pappa skickade sms till mig här om dagen och frågade vad jag önskade mig i julklapp. Herregud. Har inte ens tänkt på någonting sånt. Befinner mig liksom i min lilla bubbla här borta känns det som...

Mitt huvud är lite snurrigt gällande framtiden och jag lurar på vad jag ska göra vart jag ska ta vägen. Börjar känna mig mer och mer mätt på Bergen och att vara vikarie. Saknar kollegor, en fast arbetsplats och ett eget hem. Frågan är bara vart man ska ta vägen? Vill helst till en lite större stad men nackdelen med det är bostadsproblemet... Karlskrona kan locka mig lite, som en liten mellanlandning, innan jag provar något nytt...

2 kommentarer:

  1. I Stockholm finns det fler jobb än sjuksköterskor. Rekommenderas. Och jo, bostad är ju inget lätt projekt men jag och min sambo har ett extra rum som du gärna får låna en månad eller två innan du hittat något haha. Hoppas Bergen blir mysigt i jul. Jag är mest glad att vara hemma. Norge var inte för mig helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Hehe, det ska jag ha i bakhuvudet Hanna :P
    Tråkigt att Norge blev så fel för dig.. :/

    SvaraRadera