måndag 2 maj 2011

Bedside avklarad!

Idag har jag varit i Karlshamn och gjort min bedsida, den praktiska delen av NKSE.


Är nu mera godkänd på båda delarna och examen närmar sig med stormsteg! Känns helt sjukt. 4 veckor kvar, sen är jag plötsligt utslängd i verkligheten. Shit. Är det nu jag ska bli vuxen på riktigt och ansvara för massa patienter? Denna dagen har jag ju längtat efter hur länge som helst, men nu när den är nära känns det sjukt skrämmande. Antar att det är en sund känsla, i alla fall om jag jämför med mina klasskompisar. Tror alla nyfärdiga sjuksköterskor har lite smått panik. Hoppas jag?

Har börjat kolla på examensklänning. Har hittat några på nätet som jag kan tänka mig, men alltid svårt när man inte kan prova och se hur de sitter. Har en annan klänning här hemma i reserv om det skulle krisa sig, så vi får se hur det blir!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Sitter och läser din blogg då jag själv befinner mig där du befann dig då du skrev om NKSE tentorna ;(
    Skrev min teoretiska tenta igår och har min praktiska framför mig, usch det är sjukt nervöst. :)
    Det är skönt samtidigt att läsa om någon som har gått igenom samma känslor som man själv går igenom för tillfället ;)
    Hoppas du trivs med ditt nya yrke som SSK :) Och att allt går bra för dig.
    Mvh Anna Lidström

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Önskar dig stort lycka till, både på den praktiska delen och på den skrivna tentan! :) Hoppas du kommer trivas lika bra med jobbet som jag gör :)

    SvaraRadera