torsdag 19 maj 2011

Funderingar...

Ska jag flytta till ny lägenhet?
- Jag vill göra det, frågan är om det är dumt att säga upp den jag/vi har och flytta i augusti när kontraktet i så fall gått ut. Förmodligen kan jag få förlängt på kirurigen, det låter så i alla fall, och då är ju inkomsten inget problem. Om jag inte får förlängt vill jag åka till Norge.

Ska jag tacka nej till vikariat för att jobba i Norge?
- Känns lite dumt, med tanke på hur svårt det är att få jobb här nu. Samtidigt är jag livrädd att få vikariat efter vikariat och inte våga vägra landstinget, plötsligt har det gått två år och så blir man fast anställd... Vill inte titta tillbaks för att se att jag har jobbat i Blekinge Landsting i hela mitt liv, utan erfarenhet utanför denna bubblan.

Ska jag flytta från stan?
- Jag vill, någon gång. Frågan är när. Jag vill flytta någonstans för att inte fastna i denna bubblan här i Karlskorna. Bor gärna här, men vill och tror jag behöver prova mina vingar och se något annat. En annan fråga är VAR jag vill flytta också..?

Tröttsamt med alla funderingar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar