tisdag 31 maj 2011

Leg. Sjuksköterska!

Jag är nu mera sjuksköterska! Uppsatsen är godkänd med titeln "Strategier som påverkar cancerpatienters hopp", made by Maria Lindblom och Malin Cederholm! Känns sjukt och fantastiskt och alldeles alldeles underbart! Idag fick jag dessutom hem namnskyltarna som jag och Maria beställt. Blev en lila till mig och en röd till Maria. Mycket fint :)

Examensfesten blev lyckad (tycker i alla fall jag) och folk verkade ha det bra. Kändes lite ibland som att det var mitt och Marias ansvar att folket skulle ha det bra, men det var ju inte "vår" fest, det var ju klassens. Visst, vi har anordnat och lagt ner massa tid på det, men ja.. Det är ju för klassen. Dock var det väldigt svårt att räkna hur mycket snacks och sånt som skulle behövas. Vi köpte ju en hel del och det blev en hel del över, haha. 100 korvar blev typ 80 korvar för det hela slutade med att alla åkte från lokalen kanske runt ett, halv två (tror jag), och vi som stannade kvar var åtta stycken. Så ja, därav gick det bara åt 20 korvar ;)
Ett stort tack till DJ Struve som förgyllde kvällen med musik!

Dagens ris får HS Städservice som inte var så mycket städservice. För att nämna en liten del var de för det första 45 min sena, vilket gjorde att jag, Maria och Mats (min mammas man) städade lokalen i princip själva. När de två tomtarna kom 8.45 bad de inte ens om ursäkt att de var sena, och sen började skämtet... En städade toaletterna medans den andra (som skulle moppa) stod och tittade på. Föööör det kan ju vara svårt att börja moppa i köket till exempeeeel........ Så vi röjde på, Mats har ju lite av en städmani och när han kör igång går det undan :) Så det hela slutade med att killarna från HS hade moppat färdigt efter 25 min, Mats var som sagt på dom lite ;) Hade han inte varit det vet jag inte hur lång tid det hade tagit att moppa. Säkert 1 timme, minst.

Well well, dags att sova nu! Imorgon är det packning som gäller, sen genrep i kyrkan, sen baka efterrätt! Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar