lördag 14 maj 2011

Panik

Igår hade jag och Maria möte med DJ Struve som ska spela på vår examensfest vi anordnar för klassen. Skitbra och vi gick igenom allt. Allt var bestämt, tills han säger
"Ja men då ses vi på onsdag tjejer"...
"Ehhhhh, neeej, vänta nu...? Lördag 28 maj har vi sagt?"
"Nej, jag har skrivit in ons... eller vänta, torsdag till och med. Torsdag 19e har jag skrivit 'Philips Malin fest'"
"Nej, vi har sagt lördag 28 maj hela tiden"
"Då är jag uppbokad på en annan spelning i Kristianstad"

Hehehe.... Paniken spreds inom oss alla tre kan jag ju säga. Men kära Martin är så snäll att han löser det ändå, dock måste vi själva ordna några lampor nu, men det är ju inte hela världen. Hellre ordna lampor än en helt ny DJ... Skönt att det löser sig i alla fall!

Min kära lilla Gonzo har blivit sämre igen, inflammerad urinblåsa/urinrör, så ny antiinflammatorisk behandling + en annan tablett som ska stärka blåsväggen hos honom. Hoppas innerligt att problemet inte kommer tillbaks. Tyvärr sa veterinären att det dock kan vara återkommande, men förhoppningsvis hjälper det med tabletterna som stärker blåsväggen i så fall.

Lite shopping idag blev det också. Skulle ha en BH och så blev det, men hittade även ett par skitsnygga byxor och dom kostade faktiskt bara 200 kr ;) Är dock otroligt trött på att ständigt ha lite pengar. Har redan lånat 3500 kr av Philip... 1500 kr i veterinärkostnad och 1100 kr för mina löparskop. Kan jag inte bara få en trevlig peng på mitt konto nångång? Hade varit supernöjd med en lön på typ 24-25 000. Jag är förvisso glad att få en lön på 18990 kr också, men det blir ju inte riiiiktigt samma sak... Har levt på CSN hela mitt liv! Först gymnasiet, sen högskolan i 5,5 år... Suck! Kanske är förståeligt att jag är trött på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar