måndag 9 maj 2011

Det går bra nu! Eller..?

Enligt BLT:s artikel beräknas landstinget få tillbaks 69 miljoner (om jag fattar allt rätt?) på skatten. Kul, hoppas pengarna går till rätt ändåmål bara och att det kan hjälpa krisen åt rätt riktning...

Uppsatsskrivandet har gått rätt så bra idag, men vi hade gjort lite fel gällande resultatdiskussionen upptäckte vi idag. Tydligen får man inte skriva egna reflektioner här, vilket vi självklart trodde. Nej nej, tydligen vill BTH att vi ska diskutera enbart med referenser till forskning. Trist att man inte någonstans i arbetet får säga vad vi själva tycker. Men men, det är ju bara att gilla läget antar jag!

Igår var vi ute i stugan på landet och njöt av solen. Gjorde även en potatissallad som jag tänkte bjuda på när jag tar examen. Den var god, men testade ett annat recept idag som jag faktiskt tyckte var godare. Tror det kommer passa bättre till resten av maten så kör på det! Prova gärna själva, mycket enkelt, gott och fräscht!

Är nog dags att vila nu, har ont i huvudet efter lite privata påfrestningar. Vi kan ju bara hoppas att det kan börja gå framåt nu, blir trött på att bara stå och stampa på samma ställe som vi gjort i 3½ års tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar