tisdag 11 oktober 2011

Bergen dag 2!

Idag har jag och Maria tagit en promenad in till stan. Det tar ca 30 min att gå, men det är rätt skönt och fint dessutom. Bergen är verkligen en vacker stad och känns ganska mysig och lugn. Trots att det är en rätt så stor stad känns det tyst och lugnt på något sätt.

Vi skulle gå till skattekontoret för att ansöka om skattekort. Som tur var hade Anna och Tove varit där innan och kunde förklara vägen bra. För att ansöka om skattekort måste man ha en ID-handling, (pass är väl att föredra) och anställningsbeviset från Adecco. Smart som jag var lämnade jag både mitt och Marias hemma (hade hennes eftersom jag kopierat åt oss båda), tänkte att "det där behöver ju inte åka med till Norge". Men det löste sig fint ändå, vi gick till biblioteket och skrev ut, så då fick vi ju se det samtidigt! :)

Imorgon är första arbetsdagen för både mig och Maria. Eller vår opplaerningsvakt.. Jag börjar som sagt på en plastik- och käkkirurgisk avdelning, och Maria ska ha intro på nevrologen! Uppdaterar sen om hur dagarna gått, hehe...

Lyckades dessutom köpa mig en ny vinterjacka idag, men jag och Maria kom fram till att jag faktiskt behövde en som är lite mer regntålig än min vinterkappa jag har med mig och som är varmare än regnjackan. Så så fick det bli. En liten morot för jobbet kanske? ;)
Dags att sova nu så jag orkar med morgondagen. Känns som all energi kommer tömmas imorgon.. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar