måndag 10 oktober 2011

Opplaerningsvakt!

Okej, kollade nyss min mejl och hade två nya från vår kontaktperson (som så passande heter Mailen) :)
Hon har bokat in mig på "opplaerningsvakt" nu på onsdag, 12/10. OMG. På en kirurgavdelning, positivt, med tanke på att jag jobbat på en kirurgavdelning. På kirurgisk klinikk post 4. En plastik/käkkirurgisk avdelning. OMG igen. Detta ska bli väldigt intressant.. Får insupa lite kunskap av Tove imorgon, hon har ju trots allt jobbat på en plastikkirugisk avdelning förut! Det positiva är att jag då blivit bokad 12/10 på upplärning, sen jobbar jag på samma avdelning 13 och 14/10, samt 24 och 25/10.

En stund senare hade Mailen skickat ytterligare ett mejl om en ledig vakt nu på lördag, 15/10. Vill ju jobba så mycket som möjligt och tänkte "kanon". När jag sen bläddrade ner såg jag att det var på en "hjertepost". Kändes inte lika mycket "kanon" längre. Tur att jag har Maria, som har jobbat på en hjärtavdelning!

Shit, det blev mycket info i huvudet nu, lite för sent på kvällen, haha. Ska bli intressant att se hur jag sover inatt ;) Dags att krypa ner! God natt!

4 kommentarer:

  1. Hanna här som också dyker upp i Bergen om 3 veckor. Kul att du redan uppdaterat. Jag börjar bli nervös hemma nu och dina inlägg hjälper till att lugna nerverna haha. Är dock också nervös över att stå utan pass då man väl kommer dit. Hoppas att så inte blir fallet!

    SvaraRadera
  2. Hej! Haha gud, vad skönt att dina nerver lugnas av mina inlägg, jag tycker de känns ganska kaotiska ;)
    Jag hade samma grej jag var nojjig över, att komma hit och inte få jobba. Hade ju bara fått två pass bokade innan vi åkte, den 21/10 och 18/11. Men igår kom det ju 5 nya pass till mig! Tror det kommer finnas tillräckligt med jobb :) Sen började jag faktiskt tänka som så, att om jag nu inte får jobb i början, då kanske det inte är hela världen. Blir ju lite ledighet då, vi har ju inga utgifter här förutom mat! :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag är en 17 årig tjej som vill bli sjuksköterska i framtiden. Jag undrar om det var svårt att komma in på högskolan? Vad hade du för betyd? Känner mig helt skrämd då jag såg att lägsta intagningspoäng i göteborg i år var 20.4
    Det är ju ganska högt! /

    SvaraRadera
  4. Hej! Att komma in på högskolan beror helt på vart i Sverige du vill söka. Ett tips är att jämföra lite på www.vhs.se för att se hur det ser ut! Kolla alltid urval 2. Många som kommer in på urval 1 kanske tackar nej.
    Jag läste ju i Karlskrona på BTH, eftersom jag är därifrån och det passade mig bra. Många som gick i min klass som flyttat, gjorde det just för att de kom in där. Karlskrona är väl ingen attraktiv studentstad direkt, men tror det är bland de lägsta antagningspoängen för sjuksköterskeprogrammet i Sverige ;) Jag hade 14,7 om jag inte minns helt fel.. Så hade förmodligen inte kommit in på så många andra ställen heller :P

    Lycka till med dina studier och hoppas du kommer in på den utbildning du vill när det är dags! :)

    SvaraRadera