lördag 8 oktober 2011

Förkyld...

Ligger här med en dunderförkylning, mycket passande! Mats var sjuk här hemma i början av veckan så nu är det jag och mamma som snorar ikapp.

Har packat en hel del nu faktiskt och valt ut vad jag ska åka i. Ni ska veta att det minsann inte är lätt att packa för 3 månader framåt! Jag vet inte alls hur mina dagar kommer se ut. Jobbar jag hela tiden? Kommer det bli en vargavinter och hur tidigt kommer den? Tror ändå jag fått med det mesta jag vill och det känns som en bra balans av basictröjor och finare blusar. Någon gång ska vi väl ta oss utanför lägenheten, kanske ta en fika på stan, och då är det ju trevligt att åtminsone se någorlunda okej ut! Har nog mest koftor/tjocka tröjor med mig, men det är skönt.. Som sagt, det svåra är vintern. När kommer den, hur kallt kommer det bli, osv..? Funderar mycket starkt på att skita i min höstjacka och bara köra på vinterkappa, regnjacka och skidjacka. För att slippa extra packning liksom... Vi får se vad jag bestämmer mig för.

Igår hjälpte jag Maria att tömma det sista från hennes lägenhet. Efter det åkte vi till Willys och storhandlade. Först mat till ikväll, vi ska ju bjuda våra vänner på tacos, sen köpte vi faktiskt lite basvaror att ta med till Bergen. Först hade jag tänkt skita i det, men samtidigt känns det skönt att slippa gå och storhandla det första man gör på måndag. Igår insåg jag dessutom att en resväska inte kommer att räcka så långt. Eller det insåg jag för några dagar sen, men hade tänkt ta min sportbag med alla skor eller något liknande. Men igår när vi ändå var och handlade köpte jag en resväska till på Rusta. 549 kr, den är väl en budgetvariant, men duger bra för mig. Den får hålla så länge den håller! Så nu har jag en mellan och en stor och det får räcka!

Nu dags för frukost, ska städa och fixa lite här hemma inför ikväll. Som sagt, vår sista kväll med tjejerna, blir nog mycket tacos, öl och dans ikväll/inatt! Trotsar min förkylning, ibland måste man faktiskt göra det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar