onsdag 26 oktober 2011

Bergsbestigning

Lovade ju att återkomma med resultatet om hur vår bestigning av Ulriken gick. Det gick väl inte särskilt bra får jag nog erkänna, haha. När jag vaknar av mitt alarm klockan 07.00 inser jag att vi faktiskt är en bit norrut och solen inte går upp så tidigt. Solen beräknades stiga upp strax innan kl 9. Fail nr 1. Toves ögon var ilsket röda och hon insåg att det nog inte var någon bra idé att ge sig ut i blåsten. Fail nr 2. Vi valde därför att skjuta upp vår plan till någon annan gång. Lite jobbigt dock, för vi vet alla om att de soliga dagarna inte kommer allt för ofta...

Stackars Tove åkte in till stan och uppsökte apoteket. Jag, Anna och Angelica tog en promenad i alla fall, upp till en utsiktsplats och det var ju väldigt härligt det med! Så underbart att komma upp på en höjd, känna frisk luft och se alla vackra höstfärger.





Har nu avklarat två tuffa nattevakter (därav mitt trötta ansikte på bilden ovan). Första natten var det full fart från början och natten gick galet fort. Stökiga och förvirrade patienten i kombination med medicindelning är ingen bra kombo. Dessa pappersjournaler... När medicinkurvan är full, ska allt skrivas över till nästa sida eller till ett nytt papper. Första natten hade jag 4st att göra detta på, vilken såklart tog extremt lång tid. Först ska jag tyda vad som står, bocka i vilka tider medicinen ska ges och försöka förstå vilka mediciner som är utsatta. Jag hann, men natten var tuff..

Min andra natt, natten till idag, började lugnt. Skönt tänkte jag, det behövdes efter min första natt. Men nej, under natten försämras en av mina patienter och det blir en hel del pyssel.. Dessutom blev ju natten inte lättare när vi var två vikarier och jag var den som var "van". Tjejen jag jobbade med hade fått en timmes intro innan sin nattevakt. Underbart... Men tycker vi klarade av situationen bra ändå, dessutom är det alltid kul att jobba med någon svensk! Kan dock säga att jag var väldigt trött imorse när jag kom hem...

Borde ta mig en liten promenad så jag får lite luft och dagsljus idag! Ha de' :)

1 kommentar:

  1. oj, vad du sliter...ändå verkar du övervinna det jobbiga, jag älskar din inställning! Tänk vad kommer att utvecklas, jag är så stolt över dig. Tänker på dig varje dag! kram

    SvaraRadera