lördag 16 april 2011

Dagen då framtiden låg i mina händer...

Igår skrev vi vår nationella tentamen precis som resten av sjuksköterskestudenterna i andra delar av Sverige. Tentan var... ja... konstig? Konstiga frågor och vissa kändes väldigt orelevanta. Att exempelvis råda någon som har svårt att sova, och säga att det är bra om det är mörkt i rummet känns liksom inte som att jag behöver en sjuksköterskeexamen för att kunna säga..?
Efteråt kändes det inte alls bra för min del, men när jag pratat med bland annat Maria och Denise, kom vi fram till att vi skrivit hyffsat lika på många frågor. Så jag kanske inte var helt ute och cyklade ändå.. Det visar sig 29 april när resultatet läggs upp!

På kvällen igår var jag och Philip på Carls Krona tillsammans med mamma, Mats, Sophie och Eric. Mamma och Mats var nominerade i kategorin "Bästa Välbefinnande" med sitt företag Reborn. Dock vann Scandics uteservering, men det var ju superkul att de var nominerade! Nu siktar vi på 2011 i stället! ;)

Imorgon blir det dags för jobb igen, jag blir så glad när resursen ringer mig så jag får komma och jobba på avdelning 48. Trivs så himla bra där! Rätt roligt att jag och Denise satt och fikade innan idag och pratade om jobbet, hur bra vi trivs och att vi hoppades få jobba lite till snart. Och så får Denise jobba inatt och jag imorgon. Skitnöjda! En kul grej är ju dessutom att två kompisar som har praktik där jobbar i helgen, så kanske får vara deras undersköterska :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar