onsdag 6 april 2011

Sommarvikariat

Fick ett samtal från avdelningschefen på avdelning 48 där jag ska jobba i sommar. Fick lite info om vad som väntar och det känns sjukt att jag snart ska dit och jobba som SJUKSKÖTERSKA. Herregud, det är verkligen blandade känslor! Har mitt vik 6 juni - 28 augusti, kommer gå 90% och det känns jätteskönt! Ingångslönen här i Blekinge ligger på 21 100 kr för heltid, vilket faktiskt är bättre än vissa andra ställen i Sverige, bland annat Malmö (eller hela Skåne?) och Stockholm. Är ju inte världens fetaste lön direkt, men det var jag ju medveten om redan för 3 år sedan, så det är väl bara att gilla läget, även om jag (precis som andra sjuksköterskor) inte är helt nöjd. Men nu är ju läget som det är och jag är sjukt glad att jag har ett jobb till sommaren!
Chefen sa även att det ju faktiskt är en ung personalgrupp och folk får barn, och att många stannar kvar hos dem efter sommaren. Så kanske finns det en chans till någon slags förlängning, hoppas hoppas!

Med tanke på det där med lön var det en ganska intressant sak vi stötte på i helgen. Vi var ju på 25 års fest i Malmö och stod och pratade med en kille som jobbade på Skånemejerier. Han hade 180 kr/timme och det känns ju lite sådär? Haha. Däremot när han berättade om arbetsuppgifterna kände jag att jag gärna kan jobba för mindre peng men med myyyycket mer stimulerande arbetsuppgifter. Så som killen från Skånemejerier förklarade satt han ungefär och tittade på en maskin som limmade igen mjölkpaket, eller om det nu var en maskin som fyllde på mjölk(?), vilket i sig inte spelar så stor roll för det låter lika tråkigt båda två. Han var inte heller sen med att påpeka att det faktiskt var det tråkigaste jobbet som fanns och vi konstaterade att man borde bli mer eller mindre intellektuellt avvecklad genom att jobba så. Så känner lite som så att jag är glad att jag har 21 100 kr i lön för jag tycker verkligen jobbet är skitkul och stimulerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar