söndag 10 april 2011

Jobbjobbjobb

Har i helgen jobbat på avdelning 57 som är en medicinavdelning här i Karlskrona, med tre olika vårdlag: lunga, njure, diabetes. Vidgade mina vyer och tog mig an en annan avdelning och känner mig faktiskt stolt över mig själv som såg möjligheten och utmaningen i stället för att tacka nej och se det jobbiga med något nytt! Det är ju dessutom ett måste om jag vill åka till Norge till hösten.
Gårdagen var väl sådär måste jag säga, tyckte det va lite tråkig attityd från vissa, men alla andra va supergulliga! Kan bli rättså trött på de som tror att man ska kunna alla rutiner när man är där för första gången. Men men, så är det väl ibland. Idag har det i alla fall varit ännu bättre! Ganska roligt att vara runt och se olika avdelningar, vissa rutiner är ju bättre på en del och sämre på andra.

Har i alla fall varit skönt att jobba, är verkligen i behov av pengar till maj när vi bara för 4100 kr från CSN. Inget vidare alls faktiskt.

Well, har väl inte mycket annat jag orkar skriva just nu, återkommer i dagarna! Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar